Jak schudnąć zdrowo bez wyrzeczeń ?

Nie potrzebujesz radykalnej diety i specjalnych wyrzeczeń. Chciałbyś zrzucić jedynie kilka kilogramów z wagi – poprawić nieco swoją sylwetkę. Oto kilka porad jak uzyskać to małym nakładem pracy. Trzeba tylko wprowadzić kilka zasad i się ich trzymać, a np. 5 kg nie będzie stanowiło problemu. Właściwy plan odżywiania umożliwi ci zrzucenie tylko kilogramów ile zechcesz. Odpowiednio zbilansowane proporcje jedzenia to podstawa. Taki planu odżywiania należy wprowadzać stopniowo. Nie zaleca się zmiany całej diety od razu z dnia na dzień.

Najważniejsze to będzie podzielić posiłki w ciągu dnia na małe porcje np. sześć. Wlicz w to przekąski między posiłkami głównymi. Ustal sobie konkretne godziny tych posiłków i trzymaj się tego. Dostosuj je do twojego trybu życia np. do przerwy w pracy. Ostatni posiłek powinien być zjedzony 4- 3 godziny przed pójściem spać. Zaplanuj posiłki wcześniej, gdyż te wybierane i szykowane na „żywioł”  będą mniej odżywcze, a także bardziej kaloryczne.

Jako przekąski koniecznie jedz zdrowe produkty np.  owoce, jogurty, lekkie sałatki, pełnoziarniste batoniki – bez czekolady, płatki. Ważną zasadą jest picie dużej ilości wody niegazowanej w ciągu całego dnia. Zapełni ona żołądek i nie będziesz tak odczuwać głodu. Szklanka wody powinna być wypijana przed każdym posiłkiem aby oszukać mózg i sprawić ważenie pełności.

fast_foodOczywiste jest, że należy zrezygnować z fast foodu, a ponadto masła, margaryny, majonezu. Lepiej wybierz oleju do smażenia, a najlepiej to zrezygnuj ze smażenia w ogóle. Przygotowuj potrawy w piekarniku, na parze czy duszone. Odstaw słodkie soki i gazowane napoje. Sok zrób sam ze świeżych owoców. Jeśli pieczywo to tylko z pełnego ziarna. Jeśli ryż to tylko brązowy. Przed wyjściem rano koniecznie zjedz śniadanie. To główny posiłek całego dnia. Odpowiada on za przemianę materii na cały dzień.

Każdy posiłek jedz pomału, przeżuwając dokładnie. Nie jedz przed  telewizorem – stwierdzone jest, że wówczas człowiek zjada większa porcję. Posiłek podawaj sobie na mniejszym talerzu, to optycznie wywoła pożądaną reakcję- peny talerz więcej nie uda mi się zjeść, przez co unikniesz dokładki.

Jak widać nie zaleceń nie ma wiele i nie są skomplikowane. Łatwo je wprowadzić w życie, a potem cieszyć się smukłą sylwetką.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *