Sposoby na skuteczne odchudzanie

Nie ma jednego uniwersalnego sposobu na skuteczne odchudzanie. Nie istnieje żadna „magiczna pigułka” która powodowałaby samoczynne znikanie kilogramów, nie wymagając od nas żadnego wysiłku. To tylko chwyt marketingowy wykorzystywany do reklamowania nieskutecznych, a nierzadko nawet szkodliwych suplementów diety. Jeżeli naprawdę chcesz się pozbyć nadwagi, musisz być zdeterminowany i cierpliwy. Ponieważ przyczyny otyłości są bardzo różne, także „antidotum” na otyłość będzie inne w różnych przypadkach. Dlatego nie powinniśmy się zrażać, jeśli ta czy inna „dieta cud” nam nie pomaga. Najlepsza metoda polega na próbowaniu wszystkich dostępnych rad, sprawdzeniu które z nich na nas działają i systematycznym włączaniu ich w nasz tryb życia, tak aby stały się naszym nawykiem. Jak mówi znane przysłowie: „kropla drąży skałę nie siłą, lecz ciągłym kapaniem”.

Istnieje wiele takich „kropel”, które dopiero wzięte razem powodują realny i nie zagrażający naszemu zdrowiu spadek masy ciała. Po każdym posiłku warto umyć zęby, ponieważ zniechęci nas to do kolejnych dokładek. Miętowy smak pasty hamuje apetyt. Nawet gdybyśmy spróbowali coś zjeść po umyciu zębów, pasta zmieni smak posiłku, zniechęcając do jedzenia.

Radą powtarzaną przez wszystkich dietetyków jest jedzenie posiłków zawsze o tych samych porach. Pozwala to naszemu organizmowi przyzwyczaić się do tego powtarzającego się schematu i dopasować do niego metabolizm. Stałe godziny posiłków zmniejszą też naszą skłonność do podjadania słodyczy pomiędzy nimi. Powinniśmy też planować z góry, co będziemy jeść danego dnia. Uchroni nas to przed wyborem niezdrowego posiłku w ostatniej chwili, np. wizytą w fast foodzie z powodu braku czasu. Bardzo złym pomysłem na skuteczne odchudzanie jest natomiast głodzenie się, ponieważ motywuje ono nasz organizm do gromadzenia tłuszczu na zapas, co w konsekwencji utrudnia spalanie kalorii.

Pomocne w skutecznym odchudzaniu może być też namówienie całej rodziny do zmiany nawyków żywieniowych. Sałatka będzie smakować o wiele gorzej, jeśli ktoś siedzący obok objada się panierowanym kotletem z frytkami. Dlatego obiad rodzinny powinien być taki sam dla wszystkich. Należy pamiętać o tym, aby rozmawiać przy jedzeniu, ponieważ uchroni nas to przed jedzeniem za szybko.

Jest wiele potraw, które nie powodując tycia, zapewnią nam długotrwałe poczucie sytości. Starajmy się zastępować zdrowszymi zamiennikami wszystkie te wysokokaloryczne smakołyki, z których najtrudniej nam zrezygnować. Przykładem może być pizza z serem o obniżonej zawartości tłuszczu.

Oprócz diety, do skutecznego odchudzania niezbędny jest też wysiłek fizyczny. Nie musi to być od razu ciężki wycisk na siłowni. Nawet krótki spacer może sporo zmienić, pod warunkiem że będziemy go odbywać regularnie. Jeśli nie lubimy ćwiczeń fizycznych, warto połączyć je z jakąś inną, bardziej przyjemną czynnością. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ćwicząc oglądać telewizję albo słuchać muzyki. Spacer będzie przyjemniejszy w towarzystwie drugiej osoby, psa, albo ze słuchawkami na uszach.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *