Jak i po co przyjmować młody jęczmień ?

Od pewnego czasu pojawiają się trendy, które wykorzystują w działaniach prozdrowotnych naturalne składniki, dostarczane przez przyrodę. Nie inaczej jest z młodym jęczmieniem, który stanowi jeden z popularniejszych obecnie dodatków do diety, spożywany dla wielu celów raz pod różnymi postaciami. Czy jednak każdy powinien spożywać ten dar natury? Jak go przygotowywać, aby nie zrazić się jego smakiem ?

Preparaty z młodego jęczmienia można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to oczywiście tabletki, które wydają się dla wielu osób lepsze pod kilkoma względami – tak jednak nie jest. Tabletki zawsze są bardziej przetworzone od np. proszku, dlatego też ich działanie często jest niższe, zaś wraz z każdą porcją spożywamy więcej dodatkowych, zupełnie niepotrzebnych substancji. Tymczasem druga forma jęczmienia, czyli proszek, to lepsze rozwiązanie dla tych wszystkich, którzy chcieliby tym preparatem wspierać swoją dietę. W takiej formie dostarczany jest przede wszystkim wyciąg z młodej trawy jęczmiennej, z którego warto korzystać, bo to on ma najwięcej korzystnych dla zdrowia substancji.

Czy młody jęczmień jest dla każdego? Przede wszystkim na początku warto zaznaczyć, że nie może być on substytutem zdrowej diety – to tak nie działa. Jest to przede wszystkim substancja, która uzupełnia codzienną dietę, dlatego spożywanie jej nie sprawi, że działanie np. używek będzie zmniejszone. Co więcej, w takiej sytuacji sens picia jęczmienia jest znikomy. Z tego powodu jęczmień poleca się przede wszystkim osobom prowadzącym w miarę zdrowy tryb życia, bez używek, które chcą zadbać o swój organizm. Dobrze, aby spożywali go również weganie i wegetarianie, jako że dostarcza wszystkich aminokwasów egzogennych, których człowiek potrzebuje z zewnątrz i nie jest w stanie sam sobie wytworzyć w organizmie. Młody jęczmień wspiera również osoby prowadzące treningi fizyczne – jest źródłem białka, dlatego może zapewniać dodatkową energię bądź uzupełniać niezbędne substancje po treningach.

Stosowanie młodego jęczmienia jest dość proste: najlepiej jest rozpuścić zalecaną ilość, zwykle ok. 2 łyżeczek, w chłodnej wodzie, wymieszać, a następnie wypić. Przynajmniej przez pierwszy okres taka forma przyjmowania mikstury jest wskazana. Dla osób, które jednak chcą po prostu dodawać jęczmień do diety, bez liczenia na jego pełne właściwości, poleca się dodawanie go do np. zimnych koktajli owocowych albo warzywnych.

Młody jęczmień wspiera odchudzanie, zabija wolne rodniki, zawiera sporo antyoksydantów, witamin oraz soli mineralnych. Warto go spożywać jako dodatek do diety, jeśli uważamy, że tego właśnie brak naszemu organizmowi.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *