Aby reklama działała jak magnes

Każdy mądry biznesman zdaje sobie sprawę, jak ważna w dzisiejszych czasach, poza jakością produktu czy usługi, jest promocja swojego produktu. Nieprawdą jest stwierdzenie, jakoby dobra reklama to droga reklama. Czasami można się zareklamować bez żadnego wkładu finansowego. Podstawową cechą efektywnej reklamy, jest jej prostota, a zarazem intrygujący klimat. To chwytliwe hasło reklamowe i ciekawe logo. Warto pamiętać, że nawet jeśli reklama jest oszałamiająca – odbiorca zachwyci się obrazem, ale nie samym towarem.

Kiedy zatem reklamę można określić mianem dobrej? Wtedy, gdy osoba ją oglądająca zostanie zachęcona do zakupu produktu. Ważne więc jest analityczne podejście podczas jej opracowywania. Musimy określić jej cechy. Marketingowy, tworząc reklamę, budują jej „portret psychologiczny” – przewidują, jak zadziała ona na umysły konsumentów. Wszystko zaczyna się od potencjalnie nieistotnych elementów – występujące kolory, podkład muzyczny, barwa głosu lektora. Warto zapamiętać, że reklama powinna być znakiem rozpoznawczym produktu oraz jego próbką, w związku z tym, każdy kadr, każdy dźwięk musi być starannie zaplanowany, przemyślany.
Jeśli mowa o kolorach – unikać należy odcieni neonowych, jaskrawych. Cała kompozycja kolorystyczna musi być przyjemna dla oka, ale powinna również być kojarzona tylko z naszym produktem czy usługą. Czytelność liter, ich czcionka to podstawowe kryteria określające dobry napis promocyjny. Połączenie kolorów z napisami to bardzo ważny aspekt – wszystko powinno tworzyć jednolitą, ciekawą całość. Naprawdę dobra reklama nie może się obejść bez myśli przewodniej, głównej idei. Można ją skonstruować z jednego słowa, chwytliwego hasła czy całego zdania. Chodzi o pokazanie wyjątkowości towaru, uświadomienie, że „to jest to”. Trudnym zadaniem dla projektantów reklamy jest umiejętność wzbudzeniu w konsumencie świadomości: „Dlaczego wybrałem/wybrałam ten produkt?”. Musi potrafić konkretnie odpowiedzieć sobie na to pytanie. Odpowiedzią na nie powinno być stwierdzenie: „Jest on mi niezbędny do dobrego funkcjonowania”.  I teraz to, co osiągnąć najtrudniej, zwłaszcza w dzisiejszych czasach – zadowolenie z produktu. Jeżeli postanowi kupić towar, ale po użyciu go żałuje, że wydał na niego nawet złotówkę, wiadomo, że nigdy więcej nie kupi naszego „cuda”. Dodatkowo, może zrobić wśród znajomych antyreklamę. A najlepsza forma reklamy to zadowolony klient. Niezadowolony też potrafi wpłynąć na innego odbiorcę reklamy, nawet bardziej aniżeli sama reklama.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *