Jak kręcić spoty reklamowe?

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, współcześnie praktycznie wszystkie firmy walczące o klientów, którzy zdecydują się na ich produkty czy usługi, wykonują spoty reklamowe – i trudno jest się przebić z czymś nowym. Co więcej, źle przygotowana reklama jest w stanie pogrzebać szanse na dobrą promocję, zwłaszcza że w dobie internetu wszystkie nieudane promocje utrzymują się długo na fali popularności. Jak więc kręcić filmy reklamowe, aby na tym nie tracić?

Podstawą jest dobry scenariusz. Jeśli kręcimy spot reklamowy, który zawiera zarówno część mówioną, jak i wizualną, to musimy zadbać o ich pełność. Dźwięk powinien być uzupełnieniem części graficznej i odwrotnie – tylko w takich warunkach ma to szansę na jakiekolwiek powodzenie. Z tego powodu warto zatrudnić osobę, która posiada stosowne doświadczenie i świeże pomysły, a po zapoznaniu się z marką będzie w stanie stworzyć spójny, konkretny scenariusz dla filmu reklamowego.

Kolejną kwestią jest wybór odpowiedniej formy spotu reklamowego. Co to oznacza? Spot do telewizji powinien być niedługi, ale zdecydowanie dłuższy niż spot internetowy – zwłaszcza jeśli chcemy, aby ten drugi wyświetlał się w otwierających się okienkach na głównych stronach serwisów internetowych. Taki spot, przygotowany adekwatnie do grona odbiorców, na pewno spodoba się młodzieży, która często chodzi po portalach tematycznych. Trzeba jednak zadbać o dopasowanie do grupy docelowej, bo innymi wartościami kierują się nastolatkowie, innymi studenci, a jeszcze innymi ludzie pracujący, ale przed trzydziestką. Właściwe dobranie formy spotu reklamowego do produktu czy usługi, a także grupy docelowej jest już połową sukcesu.

Kolejną kwestią jest profesjonalizm przy kręceniu reklam. Generalnie spoty reklamowe mają budzić zainteresowanie formą i treścią, ale to ta pierwsza przykuwa wzrok i pozwala odbiorcy pozostać przy odbiorniku podczas grania reklamy. Z tego powodu dobrze jest nie tylko zainwestować w profesjonalny sprzęt, ale również postarać się o fachową obsługę. Dziś modne jest korzystanie np. z dronów z podłączonymi kamerami jako urządzeń, które mogą służyć do kręcenia materiału filmowego. Rozwiązanie to jest ciche, zwykle wygodniejsze niż klasyczna kamera, którą trzeba ułożyć na wysięgniku czy właściwie zamocować. Do drona potrzeba wyłącznie kogoś, kto umie się nim poruszać i będzie realizował wyznaczony przez nas plan. Zdjęcia z tego rodzaju sprzętu świetnie się prezentują w ogólnym rozrachunku, gdy weźmie się pod uwagę klasycznie kręcone spoty reklamowe.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *