Zakładamy sklep sportowy

To może być fajny pomysł na własny biznes. Możliwość rozpoczęcia pracy na swoim, spełnianie swoich marzeń, pasji, o ile dobrze się do tego zabierzemy. Założyć sklep sportowy nie jest trudno, zwłaszcza, jeżeli ma to być działalność internetowa.

Od czego zaczynamy?

Internetowa hurtownia sportowa pozwoli zaoszczędzić trochę kosztów, związanych z prowadzeniem działalności tradycyjnej. Ale żeby rozpocząć jakiekolwiek działania związane z jej funkcjonowaniem, należy najpierw otworzyć działalność. W tym celu trzeba się udać do urzędu miasta lub gminy, i wypełnić plik dokumentów, podejmując decyzję o nazwie firmy oraz o tym, kiedy działalność wystartuje. Po założeniu działalności, będzie można rozpocząć kolejne prace nad wprowadzeniem projektu życie.

Do kogo powinna być skierowana oferta?

Hurtownia sportowa powinna sprzedawać towar zarówno klientom detalicznym, jak i hurtowym. W przypadku hurtowej sprzedaży, powinna ona oferować korzystne rabaty dla swoich klientów. Oferta powinna zachęcać do zakupu szkoły, kluby sportowe czy instytucje publiczne oraz sklepy.

Jak się wybić?

Ponieważ konkurencja na rynku jest spora, trzeba zadbać o szczególny asortyment, dostępny w hurtowni, bo to przede wszystkim sprzęt przyciąga potencjalnych klientów. Warto zastanowić się również nad reklamą. Sklep internetowy powinien znajdować się możliwie najwyżej w wyszukiwarkach, dlatego niezbędne będzie pozycjonowanie. Można także pokusić się o reklamę na forach internetowych, oraz odwiedzać blogi związane ze sportem i zdrowym stylem życia oraz komentować je z firmowego konta. Warto czasem podjąć współpracę którymś z popularnych blogerów , wręczając mu produkt do przetestowania. Od dawna przecież wiadomo, że najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa- czyli z polecenia.

Aby sklep przyciągał potencjalnych klientów, trzeba stworzyć miłą dla oka grafikę na stronie internetowej. No i zachować porządek. Wyraźne kategorie, podział na te najpopularniejsze. Możliwość wyszukiwania towarów na podstawie cen a także marki.

Warto także organizować konkursy, nie koniecznie z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. To przyciągnie klientów, którzy chętnie przejrzą ofertę sklepu.

Aby hurtownia sportowa się wybiła, trzeba również korzystać z różnych kanałów w social media. Zakładać aktywne profile i wchodzić w interakcje z fanami, dzięki czemu będzie ich stale przybywać.

Można również stworzyć promocje dla stałych klientów, na przykład karty rabatowe, które będzie można uruchomić po którymś z kolei zakupie. Ciekawy jest również pomysł systemem punktowym. Za każdy dokonany zakup, przyznaje się klientowi odpowiednią liczbę punktów, którą można następnie wymienić na różnego rodzaju profity.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *