Prezentacja wyrobów mięsnych

Rosnąca w ostatnich latach ilość małych sklepów mięsnych to konsekwencja rozpowszechnienia się w tej branży modelu franczyzowego. Duże zakłady mięsne poszły w ślad piekarni i zaczęły otwierać własne placówki detaliczne. Pomimo wciąż utrzymującej się w naszym kraju koniunktury na dobrej jakości wyroby mięsne, konkurencja na rynku rośnie, w związku z czym zachowanie stałych i pozyskiwanie nowych klientów wymaga od handlowców wiele wysiłku.

Żeby klient w ogóle dowiedział się, że oferowane przez nas mięso jest warte swej ceny, najpierw musi zechcieć go spróbować. To z kolei wymaga właściwej prezentacji naszych wyrobów. Dlatego najważniejszym elementem wyposażenia każdego sklepu mięsnego są witryny chłodnicze. Sukces biznesowy każdego sklepu mięsnego zależy w znaczącym stopniu właśnie od jakości tych urządzeń, ponieważ to na nich skupia się uwaga klienta przez niemal cały czas jego obecności w sklepie. Nieudolna prezentacja nawet najlepszej jakości mięsa nie zapewni nam zadowalających wyników sprzedaży.

Witryny chłodnicze spełniają dwie bardzo ważne funkcje: prezentacyjną oraz konserwującą. Z jednej strony kuszą klienta uwydatniając zalety prezentowanego towaru, z drugiej – pozwalają zachować te zalety przez bardzo długi czas. Funkcję prezentacyjną pełni elegancka obudowa, której kolor można dopasować do wystroju sklepu, gięta lub prosta szyba frontowa oraz półka wystawowa z blachy nierdzewnej wraz z oświetleniem (zazwyczaj są to świetlówki LED).

Za konserwację prezentowanej żywności odpowiada układ chłodniczy oraz wymuszony obieg powietrza wewnątrz urządzenia. Dzięki temu drugiemu w całej przestrzeni użytkowej utrzymuje się stała temperatura, co nie tylko korzystnie oddziaływuje na wyroby mięsne, ale też zapobiega tworzeniu się nieestetycznej mgiełki na szybie frontowej. Witryny chłodnicze to urządzenia bardzo energooszczędne, zawsze zaopatrzone w grubą warstwę izolacji termicznej z pianki poliuretanowej. Czysta (czytaj: ekstremalnie czysta, w tej branży higieniczny pedantyzm to absolutna konieczność) i funkcjonalna lada chłodnicza to klucz do sukcesu każdego sklepu i stoiska z wyrobami mięsnymi.

Dla właściwej prezentacji wyrobów mięsnych ważne są nie tylko witryny chłodnicze, ale też przemyślany układ poszczególnych produktów w przestrzeni wystawowej. Efekt, jaki chcemy tu uzyskać, to przytłoczenie klienta bogactwem wyboru. Osiągamy go układając wyroby kaskadowo, nie zostawiając żadnych pustych miejsc. Poszczególne rodzaje mięs należy układać według rodzaju, tzn. osobno wędliny i mięso nieprzetworzone, osobno kiełbasy, szynki, pasztety, mięso wieprzowe, drobiowe itd., równocześnie dbając o zachowanie kontrastu pomiędzy kolorami poszczególnych produktów. Oczywiście kasę ustawiamy tak, aby klient idąc do miejsca zakupu musiał przejść obok całej wystawy. Przy samej kasie powinny się znaleźć wyroby przynoszące największe zyski.

Tak zagospodarowane witryny chłodnicze stanowią gwarancję zaineresowania klientów. Jeżeli oferowany przez nas produkt jest atrakcyjny, nie będziemy mogli narzekać na obroty naszego sklepu mięsnego. Więcej szczegółowych informacji o tym, jak najlepiej wybrać witrynę chłodniczą, np. do cukierni znajdziecie na http://blog.eladex.com.pl/jaka-witryne-chlodnicza-wybrac-do-swojej-cukierni/.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *