Gdzie i jaki nadruk reklamowy zastosować

Reklama to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina życia społecznego, która zdecydowanie zatacza coraz większe kręgi. Na współczesnym rynku wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z istoty dobrze przeprowadzonych kampanii reklamowych, dzięki którym zdobywają rzesze nowych klientów oraz zyskują pozytywny oddźwięk wśród odbiorców. Najlepszym i wbrew pozorom bardzo skutecznym sposobem jest tworzenie gadżetów reklamowych posiadających komunikat reklamowy.

Nadruki reklamowe wykonywane są w bardzo różnorodnych technologiach, których zastosowanie uzależnione jest od materiału reklamowego. Inne techniki stosuję się w przypadku powierzchni płaskich, a inne w przypadku porowatych. Także surowiec, z którego został wytworzony gadżet reklamowy ma znaczenie – tkanina, ceramika, metal, drewno, papier czy szkło to materiały wymagające różnorodnego podejścia do nadruków.

Ceramika i szkło

Ceramika oraz szkło to surowce, które podlegają podobnym metodom zdobienia. Stosunkowo duże powierzchnie oraz przeważnie gładka struktura powodują, że można zastosować na nich bardzo dokładne odwzorowanie szczegółów. Sprawdzi się to szczególnie przy nadrukowywaniu elementów graficznych na kubeczki czy inne ceramiczne lub szklane akcesoria reklamowe.

W ramach tych gadżetów stosuje się nadruki reklamowe metodą kalkomanii oraz nadruku bezpośredniego. Kalkomania umożliwia tworzenie niewielkich serii gadżetów posiadających bardzo kolorowe i skomplikowane wzory. Natomiast nadruk bezpośredni wykonywany jest zazwyczaj w 1 kolorze i charakteryzuje się możliwością przygotowania niezwykle wyraźnych motywów.

Ciekawym rozwiązaniem jest także zastosowanie piaskowania na szkle oraz technika reliefu wklęsłego, które dają ciekawy efekt zdobienia w formie trójwymiarowej. Na szkle i ceramice stosuje się także najnowszą metodę nadruku termo czułego, który uaktywnia się pod wpływem zmiany temperatury.

Metal

Gadżety reklamowe wykonane z metalu to zazwyczaj wszelkiego rodzaju tabliczki informacyjne, gratulacyjne czy po prostu zwykłe długopisy. Szczególnie długopisy mają stosunkowo niewielką powierzchnię zadruku – więc można na niej umieścić wyłącznie podstawowe informacje, ale z kolei są znacznie bardziej praktyczne niż wszelkiego rodzaju tabliczki, stąd też duże zapotrzebowanie na tego typu upominek reklamowy.

Zdobi się je wykorzystując nadruki reklamowe wykonane za pomocą grawerowania lub w technice tampodruku. Grawerowanie jest niewątpliwie najtrwalsza metodą znakowania gadżetów. Z kolei tampodruk umożliwia naniesienie na nierównej i nieregularnej powierzchni w sposób bardzo precyzyjny różnokolorowej farby drukarskiej, co jest niezwykle często wykorzystywane w długopisach.

Podobnie zdobi się upominki wykonane z drewna.

Tkaniny

Te gadżety reklamowe to przede wszystkim koszulki oraz wszelkiego rodzaju odzież robocza. W tym wypadku nadruki reklamowe wykonuje się głównie metodą sitodruku, haftu komputerowego czy flex/flock.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *