Jak dbać o proste plecy przy komputerze?

Siedzenie przy komputerze do późna to obecnie norma. Po odejściu od monitora czujemy, że bolą nas oczy, place od pisania i kręgosłup.

Istnieje wiele ćwiczeń które zapobiegają pojawianiu się garba- wzmacniają one mięśnie kręgosłupa i wyrabiają w nas nawyk prostego siedzenia. Niech framuga drzwi będzie twoim punkt odniesienia – zatrzymaj się przy niej na chwilę w ciągu dnia i wykonaj proste ćwiczenia.

Pierwszym z nich może być: stań w rozkroku, na szerokość drzwi, oprzyj o futrynę  dłonie i palce u stóp. Przesuwaj  ręce do góry po  futrynie. postaraj się sięgnąć tak wysoko, jak dasz radę. Aż staniesz na palcach Poczuj jak mięśnie twojego kręgosłupa się napinają. Powtórz  to ćwiczenie minimum dziesięć razy.

Drugi ćwiczeniem będzie: stań w drzwiach bokiem, w rozkroku (jedna noga z przodu, a druga z tyłu) swoje ręce wyciągnij prosto, przed siebie mniej więcej na wysokości klatki, abyś mógł  potem oprzeć je o futrynę. Przesuń ręce ku górze – tułów pozostaje wówczas nadal wyprostowany. Powtórz  to ćwiczenie minimum dziesięć razy.

Trzecim ćwiczeniem jakie proponujemy może być: stań w rozkroku, bokiem do futryny a stopy oprzyj o nie. Dłonie trzymaj na talii. Jedną ręką staraj się dotknąć przeciwległą stronę futryny. Zmieniaj ręce. Ćwiczenie powtórz 10  razy dla każdej ręki.

Czwartą propozycją będzie: złącz stopy tak by stykały się tylko pięty, palce stóp tworzą kąt 45 stopni. Przedramiona oprzyj o ościeżnicę. Ręce przesuwaj do góry, a równocześnie zegnij jedna nogę oraz podnieś ją w stronę futryny po przeciwnej stronie. Ćwiczenie powtórz 10  razy dla każdej z nóg.

Piątym ćwiczeniem będzie stanie plecami do framugi z rękami  uniesionymi na wysokość głowy i chwycenie futryny. Ręce przesuwaj do góry, a w tym samym  momencie unieś kolano do góry – udo ustawione równolegle do podłogi. Ćwiczenie powtórz 10  razy dla każdej z nóg.

Szósta propozycja to: Stań bokiem na środku drzwi, ze stopami złączonymi. Nad głowa trzymaj piłkę dwoma rękami – ręce zgięte w łokciach. Kolejno wyprostuj ręce i dotknij piłką futryny nad sobą. To ćwiczenie nie nada się gdy jesteś wysoką osobą. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Siódme ćwiczenie polega na oparciu się plecami o futrynę. W rekach trzymamy piłkę opierając ją o przeciwną  futrynę. Dalej przesuwaj piłkę do góry. Plecy mają być przy  tym cały czas proste. Powtórz minimum 10 razy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *