Jak ćwiczyć w zimie ?

Prowadzisz aktywny tryb życia- nie musisz z niego rezygnować w zimie.

Niska temperatura nie muszą oznaczać tego, że trzeba siedzieć całą porę roku w domu i odliczać dni do wiosny. Regularny sport na świeżym powietrzu zimą usprawni nasza odporność, co poskutkuje brakiem chorób w tym okresie. Jak zatem ćwiczyć zimą?

Na początku  rozgrzewka. Bez niej ani rusz, bo przecież niskie temperatury powodują, iż  mięśnie kurczą  szybciej, a to prowadzi do łatwiejszej kontuzji- temu chcemy przecież zapobiec. W ziemi niezwykle ważny jest odpowiedni ubiór. Ubierz na siebie kilka warstw ubrań – tzw. „cebulka”. Da ci to ochronę termiczną ciała.  Zdejmując jedną warstwę regulujemy swoją temperaturę. Odzież która znajduje się najbliżej ciała musi mieć funkcję odprowadzania wilgoci. Ta warstwa jest najważniejsza. Warto zainwestować w bieliznę termoaktywną, jeśli planujesz regularne ćwiczenia. Da ci ona komfort i ochronę przed zimnem.

Wierzchnia warstwa winna ochraniać nas przed czynnikami zewnętrznymi np. wiatrem, śniegiem. Nie poć się na siłę. Właściwy trening to nie taki w czasie którego pocisz się litrami. Ćwicz tempem umiarkowanym, aby pot nie przemoczył stroju i nie doszło do przemarznięcia ciała. Tutaj ważne są także buty. Wybierz dobre obuwie w sklepie sportowym. Kiedy wrócisz do domu nie ściągaj od raz wszystkich ubrań. Pozwól organizmowi  się przystosować. Pij wodę- to bardzo ważne tak samo jak latem. Nie daj się zwieść, bo zimą odczuwasz mniejsze pragnienie, ale to nie znaczy, że go nie ma. Miej zatem przy sobie chociaż małą butelkę z wodą. Podczas ćwiczeń, jogging  bądź widoczny. Rankiem jak i wieczorem jest szybko ciemno, dlatego bądź ostrożny.  Miej na sobie coś odblaskowego. Zapewni ci to bezpieczeństwo.

Jeśli jednak bardzo nie chcesz wychodzić z domu na ćwiczenia, to wybierz np. siłownię, czy fitness w klubie.

A może warto stworzyć w domu małą siłownią, jeśli masz na to miejsce. Przydadzą się hantle, skakanka, piłka do ćwiczeń, czy większe urządzenia do ćwiczeń np. rowerek, bieżnia. Jeżeli lubisz wodę, to pomyśl o basenie. Tam można skorzystać m.in. z aerobiku wodnego, co urozmaici pobyt w basenie. Po wyjściu z basenu koniecznie osusz się dobrze, bo po wyjściu na powietrze łatwo o chorobę.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *