Jak może wyglądać nauka hiszpańskiego w przypadku kilkuletnich dzieci?

Małe, zaledwie kilkuletnie dzieci, posiadają niezwykle chłonne umysły, które pozwalają im na przyswojenie całego mnóstwa nowej wiedzy. Oczywiście musi być to wiedza podana w odpowiedni, interesujący dla dziecka sposób. Trzeba bowiem pamiętać, że dzieci w wieku kilku lat (w wieku przedszkolnym) uczą się zupełnie inaczej niż starsze dzieci, które rozpoczęły już edukację szkolną. Sposób zapamiętywania i uczenia się w przypadku dzieci kilkuletnich powiązany jest z ich aktywnością. Dzieci 2-5 letnie uczą się przede wszystkim przez zabawę, przez doświadczanie nowych bodźców i poznawanie nowych, atrakcyjnych z ich punktu widzenia rzeczy. Poza tym kilkuletnie dzieci nie potrafią przez dłuższy czas skupić się na jednej czynności, dlatego hiszpański dla dzieci z Warszawy, Gdańska czy Poznania, zawsze musi uwzględniać ten aspekt, oferując atrakcyjne dla najmłodszych formy nauki.

Przykładowy hiszpański dla dzieci w Warszawie może wyglądać w ten sposób, że dzieci uczestniczą w różnych rodzajach zabawy – śpiewają, uczą się rymowanek, grają w gry, malują, tańczą czy kolorują. Dzięki temu, w nie do końca uświadomiony sposób, poznają nowe słowa oraz wyrażenia, które z czasem zapadają im w pamięć. Utrwaleniu wiadomości sprzyja powszechne wykorzystanie techniki spirali, czyli ciągłego powracania do wcześniej poznanych wiadomości. Zresztą tego typu technika nauki języka wykorzystywana jest nie tylko w przypadku małych dzieci, ale także w nauce młodzieży i dorosłych. Nauka poprzez zabawę to współcześnie najbardziej rozpowszechniony i w zasadzie jedyny akceptowany przez rodziców i lektorów sposób nauki języka najmłodszych. To także najbardziej skuteczna metoda nauki małych dzieci. Co prawda w ten sposób dzieci poznają jedynie podstawy danego języka, ale jest to dobra baza do konturowania nauki w przyszłości.

Angielski, francuski, rosyjski czy hiszpański dla dzieci z Warszawy oraz wielu innych miast i miasteczek naszego kraju, wygląda w bardzo podobnie. Skuteczność nauki zależy zatem przede wszystkim od doświadczenia lektorów, którzy prowadzą zajęcia językowe oraz od dostosowania poziomu nauki względem umiejętności i zdolności poznawczych dzieci w różnym wieku. Czasem niewielkie różnice w wieku dzieci przekładają się na ich zdolność koncentracji czy szybkość zapamiętywania nowych wiadomości. Dlatego od doświadczenia i wiedzy lektora zależy, czy nauka nowego języka obcego stanie się dla dziecka przyjemnością, czy też jedynie przykrym obowiązkiem, do którego zmuszają dziecko jego rodzice.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *