Na współczesnym rynku istnieje wiele marek aut, które pretendują do miana najbardziej przyjaznego klientowi lub też zwykłemu użytkownikowi. Światowi giganci prześcigają się w prowadzeniu kampanii marketingowych mających na celu przekonać światowe rzesze klientów indywidualnych, że to właśnie ich marka spełni ich najbardziej witalne potrzeby. Jednak przeciętny klient nie jest już tak podatny na manipulacje marketingowe jak jeszcze 20 – 30 lat temu. Coraz więcej konsumentów zaczyna kwestionować prawdziwość docierających do nich sprzedażowych treści skrupulatnie kalkulując przyszły zakup. Nabycie nowego jak i używanego samochodu dla przeciętnego konsumenta jest niemałym wydatkiem. Nie chodzi tutaj tylko o koszty początkowe, ale również o wydatki związane z utrzymaniem, wymianą części oraz ogólną eksploatacją.
Wśród światowych marek aut prym w ostatnich latach zaczynają wieść samochody marki Volkswagen. Klienci z rozmaitych środowisk coraz częściej zwracają się ku tym samochodom wiedzeni nie tylko wysokiej klasy wyposażeniem oraz bezpieczeństwem, ale również przyszłymi kosztami utrzymania. Szalę wyboru na tle innych marek przechyla fakt, że części Volkswagen są zacznie łatwiej dostępne oraz tańsze niż u konkurencji. Różnica cenowa nie przekłada się tutaj w stopniu ujemnym na jakość. Dostępność oraz cena zamienników oraz nowych komponentów odgrywa obecnie dla przeciętnego użytkownika zasadniczą rolę. Auta należą do urządzeń, które eksploatują się dość szybko, które potrzebują okresowych kontroli oraz wymiany zużytych lub wadliwych części celem zapewnienia należytego komfortu jazdy oraz przede wszystkim bezpieczeństwa. Współczesne utrzymanie auta jest problematyczne i drogie. Przeciętny klient będzie szukał oszczędności oraz jakości w każdym możliwym miejscu. Części do samochodów marki Volkswagen plasują się na umiarkowanym poziomie cenowym oraz są dostępne w każdym sklepie z częściami samochodowymi z racji swojej popularności. Volkswagen dokłada ustawicznie wszelkich starań żeby zapewnić swoim klientom dostęp jedynie do tego, co najlepsze w niewygórowanej cenie.
Polityka firmy jest przejrzysta – to przeciętni użytkownicy tworzą rynek zbytu dla jej produktów, co za tym idzie skupia się ona na potrzebach oraz możliwościach tak zwanego przeciętnego światowego Kowalskiego. Użytkownicy aut zdają sobie doskonale sprawę, że bez dostępu do wysokiej klasy części w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej lub niespodziewanej awarii narażają na szwank nie tylko swój portfel, ale również swoje życie. Nie dziwi, zatem fakt, że gdzie inne firmy stawiają na chwyty marketingowe Volkswagen stawia na profesjonalizm i funkcjonalność, skuteczność tej metody jasno widać na stale rosnących słupkach sprzedażowych aut tej marki.