Jak robić bezpiecznie zakupy w Internecie?

Kupowanie w sieci cieszy się z każdym rokiem coraz to większą popularnością. Brak konieczności wychodzenia z domu, dostęp do setek ofert, możliwość porównania różnego rodzaju produktów, to tylko kilka zalet zakupów internetowych. Jednak z tego typu transakcjami wiążą się również pewne niebezpieczeństwa. Jednak stosując się do rad zawartych poniżej będziesz mógł w prosty sposób się ich ustrzec.

Bezpieczne hasła oraz protokoły szyfrujące

Najważniejszą zasadą jest tworzenie bezpiecznych haseł. Co mam na myśli? Otóż naszym hasłem w żadnych wypadku nie powinny być imiona naszych bliskich, daty urodzenia, miejscowość, którą zamieszkujemy, ani żadne inne słowa, które można w prosty sposób skojarzyć z naszą osobą. Warto także pamiętać o tym, aby nigdy nie używać tych samych haseł do różnych kont internetowych.

Zanim informacje, które wysyłamy dotrą na serwer, muszą przebyć bardzo długą drogę. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że ktoś przechwyci poufne informacje. Dlatego też należy zwrócić uwagę, czy nasze połączenie jest szyfrowane. Sklepy zwykle korzystają z protokołu SSL.

Sprawdź, czy dany sprzedawca jest godny zaufania

Zanim zrobimy zakupy w danym sklepie internetowym, powinniśmy zapoznać się komentarzami oraz opiniami, jakie byli klienci piszą na temat danego sprzedawcy. W sieci istnieje bardzo wiele miejsc, gdzie możesz to zrobić, na przykład na specjalnie do tego celu przeznaczonych serwisach, bądź na forach internetowych.

Przed sfinalizowaniem transakcji postaraj się skontaktować ze sprzedawcą. Zadaj jakiekolwiek pytanie związane na przykład z danym towarem, bądź samym procesem zakupu. Szybkość reakcji na Twojego maila również bardzo dużo może Ci powiedzieć o sprzedającym.

Ponadto przed zakupem zwróć uwagę na …

Istnieją pewne niepokojące symptomy, które mogą nie najlepiej świadczyć o wiarygodności sprzedającego, a zaliczyć do nich możemy:

  • Brak adresu na stronie – czerwone światło powinno się zapalić, gdy na stronie nie znajdziemy adresu siedzimy sklepu oraz jego numeru NIP
  • Utrudniony kontakt – sprzedawca nie odbiera telefonu, nie odpisuje na nasze maile, a jeżeli już to robi, to bardzo lakonicznie
  • Brak regulaminu – chociaż nasz cały proces zakupów chroniony jest przez prawo konsumenta, to na stronie sklepu powinniśmy znaleźć również regulamin, gdzie sprecyzowane są szczegóły transakcji, na przykład czas wysyłki, szczegóły dotyczące ewentualnej reklamacji oraz koszty wysyłki.
  • Nierealistyczne oferty – tutaj dużą rolę powinien odgrywać nasz zdrowy rozsądek. Oferty, których cena jest zdecydowanie niższa niż u konkurencji powinny zdecydowanie wzmóc naszą czujność.

Więcej na temat kupowania na – Zakupy

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *