Kanały sprzedaży w sieci, czyli jak dotrzeć do potencjalnego klienta

sklepy internetoweIstnieje kilka sprawdzonych sposobów na prowadzenie efektywnej sprzedaży towarów lub usług za pośrednictwem sieci Internet. Najbardziej popularne to firmowy sklep internetowy oraz znane szerszej publiczności portale aukcyjne lub portale ogłoszeniowe. Oczywiście dla zwiększenia efektywności sprzedaży przydatne okazują się również media społecznościowe (gdy odpowiednio je wykorzystamy) oraz tzw. porównywarki cen, z których wciąż bardzo chętnie korzysta duża liczba klientów.

Sprzedaż w Internecie najłatwiej rozpocząć za pośrednictwem jednego z portali aukcyjnych. Wystarczy założyć indywidualne konto, stworzyć lub zakupić efektowny szablon aukcyjny i już można przystąpić do sprzedaży towaru. W praktyce jednak prowadzenie tego typu sprzedaży na dużą skalę jest niewygodne. Organizacja dystrybucji, księgowanie wpłat, wystawianie rachunków, tworzenie nowych aukcji i ogólnie zarządzenie całością sprzedaży pochłonie mnóstwo czasu i energii. Taka sprzedaż wymaga przeprowadzenia dużej liczby pojedynczych działań, które nie są w żadnym stopniu zautomatyzowane. Prowadzenie sprzedaży przez portale aukcyjne ma też swoją cenę. Od każdego sprzedanego produktu musimy zapłacić prowizję. W jednostkowej skali wydaje się to niewielki koszt, jednak w skali całego biznesu są to zauważalne pieniądze, które moglibyśmy przecież spożytkować w dużo lepszy sposób.

Drugi sposób to założenie w sieci własnego sklepu internetowego. Wbrew częstym opiniom, by stworzyć i prowadzić tego typu sklep, wcale nie musisz znać się na informatyce. Wystarczy podstawowa umiejętność obsługi komputera i minimum biegłości w poruszaniu się w wirtualnym świecie Internetu. Całość spraw związanych z stworzeniem projektu graficznego sklepu, a także implementacją szeregu jego funkcjonalności możesz zlecić firmie zewnętrznej. Tego typu rozwiązanie jest niezwykle wygodne. Zyskujesz czas i masz pewność stworzenia pełnowartościowego produktu, który będzie łatwy w obsłudze i przyjazny dla klienta. Takie są właśnie sklepy internetowe www.iai-shop.com. Takie są również inne profesjonalne sklepy zakładane przez firmy specjalizujące się w realizacji tego typu projektów. Korzyści płynące z założenia własnego sklepu internetowego to przede wszystkim możliwość zautomatyzowania systemu sprzedaży i dystrybucji towarów. Możliwość zaoferowania klientom wielu kanałów płatności. Swoboda w zarządzaniu sprzedażą – tworzenie schematów sprzedaży, kategoryzowanie produktów, organizacja promocji i przecen itd. To także dostęp do rozbudowanych statystyk, które pomogą w zwiększeniu efektywności sprzedaży, w planowaniu akcji marketingowych i ogólnie w poprawie wyników finansowych Twojej firmy.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *