Categories: Dzieci

Jak może wyglądać nauka hiszpańskiego w przypadku kilkuletnich dzieci?

Małe, zaledwie kilkuletnie dzieci, posiadają niezwykle chłonne umysły, które pozwalają im na przyswojenie całego mnóstwa nowej wiedzy. Oczywiście musi być to wiedza podana w odpowiedni, interesujący dla dziecka sposób. Trzeba bowiem pamiętać, że dzieci w wieku kilku lat (w wieku przedszkolnym) uczą się zupełnie inaczej niż starsze dzieci, które rozpoczęły już edukację szkolną. Sposób zapamiętywania i uczenia się w przypadku dzieci kilkuletnich powiązany jest z ich aktywnością. Dzieci 2-5 letnie uczą się przede wszystkim przez zabawę, przez doświadczanie nowych bodźców i poznawanie nowych, atrakcyjnych z ich punktu widzenia rzeczy. Poza tym kilkuletnie dzieci nie potrafią przez dłuższy czas skupić się na jednej czynności, dlatego hiszpański dla dzieci z Warszawy, Gdańska czy Poznania, zawsze musi uwzględniać ten aspekt, oferując atrakcyjne dla najmłodszych formy nauki.

Przykładowy hiszpański dla dzieci w Warszawie może wyglądać w ten sposób, że dzieci uczestniczą w różnych rodzajach zabawy – śpiewają, uczą się rymowanek, grają w gry, malują, tańczą czy kolorują. Dzięki temu, w nie do końca uświadomiony sposób, poznają nowe słowa oraz wyrażenia, które z czasem zapadają im w pamięć. Utrwaleniu wiadomości sprzyja powszechne wykorzystanie techniki spirali, czyli ciągłego powracania do wcześniej poznanych wiadomości. Zresztą tego typu technika nauki języka wykorzystywana jest nie tylko w przypadku małych dzieci, ale także w nauce młodzieży i dorosłych. Nauka poprzez zabawę to współcześnie najbardziej rozpowszechniony i w zasadzie jedyny akceptowany przez rodziców i lektorów sposób nauki języka najmłodszych. To także najbardziej skuteczna metoda nauki małych dzieci. Co prawda w ten sposób dzieci poznają jedynie podstawy danego języka, ale jest to dobra baza do konturowania nauki w przyszłości.

Angielski, francuski, rosyjski czy hiszpański dla dzieci z Warszawy oraz wielu innych miast i miasteczek naszego kraju, wygląda w bardzo podobnie. Skuteczność nauki zależy zatem przede wszystkim od doświadczenia lektorów, którzy prowadzą zajęcia językowe oraz od dostosowania poziomu nauki względem umiejętności i zdolności poznawczych dzieci w różnym wieku. Czasem niewielkie różnice w wieku dzieci przekładają się na ich zdolność koncentracji czy szybkość zapamiętywania nowych wiadomości. Dlatego od doświadczenia i wiedzy lektora zależy, czy nauka nowego języka obcego stanie się dla dziecka przyjemnością, czy też jedynie przykrym obowiązkiem, do którego zmuszają dziecko jego rodzice.

doktor

Share
Published by
doktor

Recent Posts

Coroczny przegląd kampera.

Trwające wakacje sprzyjają tworzeniu planów urlopowych. Niesłabnącą popularnością cieszą się wyjazdy kamperem. Taka wycieczka to…

2 lata ago

Tarot online

Losowanie kart Tarota jest formą wróżenia, która wykorzystuje talię 78 kart, z których każda ma…

2 lata ago

Księga snów – gdzie znaleźć najlepszą?

Sny wiążą się z naszą podświadomością i często tłumaczymy sobie ich nieraz absurdalne treści zmęczeniem,…

3 lata ago

Bajki w kinie czy na platformie?

Decydując się na spędzenie wspólnego czasu z dziećmi oglądając bajki to świetna alternatywa na deszczowe,…

3 lata ago

Czy strona internetowa jest naprawdę potrzebna Twojej firmie?

Powszechnie uważa się, że strony internetowe wykorzystywane są w celu prowadzenia działalności gospodarczej, a agencje…

3 lata ago

Znak zodiaku Waga

Waga zodiak Waga jest siódmym z kolei znakiem zodiaku i należą do niej osoby urodzone…

5 lat ago