Categories: Biznes

Utrzymuj porządek w papierach!

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Firma, która dba o klienta, dba o porządek w swoich papierach. Co zrobisz jeśli klient przyjdzie zrezygnować z umowy? Chcąc renegocjować odejście, każda sekunda będzie na wagę złota. Wraz z skalowaniem prowadzonego przedsiębiorstwa, sterta faktur i umów rośnie. Błędem popełnianym przez młodych adeptów biznesu, jest duże rozrzucenie w księgowych sprawach firmy. Oto 4 sposoby na prowadzenie, uporządkowanej dokumentacji prowadzenia działalności gospodarczej!

Zatrudniasz pracownika?

Pracownik musi mieć zapewnione opłaty ZUS, wygodne miejsce pracy jak i inne sprawy związane z zatrudnieniem. Nie warto drukować wzorów akt osobowych. Lepiej od razu kupić potrzebne dla nas dokumenty! Teczki na akta osobowe kosztują około 1,5 zł za sztukę. Po takiej inwestycji, nie dość, że potrzebne dokumenty dostaniesz w atrakcyjnej cenie – dodasz prestiżu swojej firmie. Dopłacisz zaledwie kilka groszy za porządne akta osobowe.

Starannie przechowuj dokumentację

Nie tylko akta osobowe muszą być starannie przechowywane. Jeśli nie korzystasz z usług księgowego, powinieneś przechowywać według dat, faktury oraz inne dokumentacje w swoim biurze. Szczególnie zabezpiecz umowy podpisywane z klientem. Skopiuj każdy dokument, a kopie przechowuj w innym miejscu (najlepiej w domu). Jeśli nie chcesz psuć papieru, zrób przynajmniej wyraźne zdjęcia. Przechowuj je na zabezpieczonych nośnikach.

Kupuj wyposażenie dla firmy z zaufanego sklepu

Nie ma nic gorszego, jak kupować artykuły biurowe słabej jakości. Szukaj sklepów internetowych, które mają własną produkcję jak – https://tesko.biz/. Firma produkuje na własną rękę skoroszyty, teczki, czy torebki na prezenty. Dlaczego nie wybrać sklepu online pierwszego z rzędu? Cena i jakość 🙂 Co Ci po dobrej ofercie i znanej marce, jeśli produkt, który otrzymasz rozleci się, lub wyblaknie po roku użytkowania?

Rób generalne porządki pod koniec miesiąca

Nic nie zastąpi czystego, uporządkowanego biura. Zasadę zastosuj nie tylko do ścierania kurzu, ale do segregowania i sprawdzania stanu dokumentów. Niektóre FV, czy rachunki mogą blaknąć po pewnym czasie. Upewnij się, że masz kopię zapasową każdego dokumentu. Do archiwizacji osobiście polecam zwykłe teczki wiązane (niski koszt), lub trochę droższe skoroszyty zwykłe. Pilnuj, aby miejsce w którym przetrzymujesz dokumentację firmową było odpowiednio wietrzone. Uważaj na pozostawione resztki jedzenia. Mogą one przyciągać owady, których pokarmem jest papier i tektura. Koniec końców. Najpierw porządki, potem robota 🙂

grzes

Recent Posts

Coroczny przegląd kampera.

Trwające wakacje sprzyjają tworzeniu planów urlopowych. Niesłabnącą popularnością cieszą się wyjazdy kamperem. Taka wycieczka to…

2 lata ago

Tarot online

Losowanie kart Tarota jest formą wróżenia, która wykorzystuje talię 78 kart, z których każda ma…

2 lata ago

Księga snów – gdzie znaleźć najlepszą?

Sny wiążą się z naszą podświadomością i często tłumaczymy sobie ich nieraz absurdalne treści zmęczeniem,…

3 lata ago

Bajki w kinie czy na platformie?

Decydując się na spędzenie wspólnego czasu z dziećmi oglądając bajki to świetna alternatywa na deszczowe,…

3 lata ago

Czy strona internetowa jest naprawdę potrzebna Twojej firmie?

Powszechnie uważa się, że strony internetowe wykorzystywane są w celu prowadzenia działalności gospodarczej, a agencje…

3 lata ago

Znak zodiaku Waga

Waga zodiak Waga jest siódmym z kolei znakiem zodiaku i należą do niej osoby urodzone…

5 lat ago