odżywki sport

W czym tkwi siła – odżywki węglowodanowe

Odżywki wspomagające dietę o węglowodany to chyba jeden z najpopularniejszych suplementów stosowanych podczas treningów siłowych. Tego typu dodatkowe składniki są stosowane szczególnie chętnie przez osoby, które zdecydowały się na nabranie większej masy, zatem nie mają one nic wspólnego z dieta redukcyjną (przynajmniej w bezpośrednim połączeniu).

odżywki węglowodanoweOdżywki typu gainer?

Osoby, które chociaż trochę orientują się w tematach związanych z dietą dla osób zajmujących się ćwiczeniami siłowymi, z pewnością słyszały o czymś takim jak gainer. To zdecydowanie najpopularniejsza odżywka węglowodanowa stosowana nie tylko przez profesjonalistów, ale także osoby, które amatorsko zajmują się budowaniem masy mięśniowej. Gainer to substancja o bardzo wysokiej zawartości węglowodanów pozyskiwanych z glukozy i maltodekstryny. Drugim najważniejszym składnikiem jest białko, które jak doskonale wiemy, również wchodzi w skład podstawowych substancji budulcowych. Głównym źródłem białka w odżywkach węglowodanowych jest serwatka, aczkolwiek mogą być to także jaja lub kazeina. Takie połączenie to bardzo mocna dawka budulcowa, która pozwala na szybki i efektywny wzrost mięśni.

Kiedy stosować?

Odżywki węglowodanowe można wypijać na przykład do posiłku po treningu, aczkolwiek nie jest to reguła. Wiele zależy od przyzwyczajeń żywieniowych i apetytu. Trzeba jednak wiedzieć, że odżywek węglowodanowych nie powinno pić się bezpośrednio po skończonych ćwiczeniach, ponieważ wywoła ona uczucie sytości, które może zniechęcić do spożywania pełnowartościowego posiłku. Odżywkę węglowodanową można przyjmować również przed treningiem, aczkolwiek ważne jest to, aby po takim posiłku odczekać pewien czas, zanim przystąpimy do ćwiczeń (przynajmniej 1 h). To dobry pomysł, ponieważ duża dawka węglowodanów naładuje nas sporą ilością energii i z pewnością wpłynie na wydajność treningu.

Jak stosować?

W sprzedaży odżywki węglowodanowe występują najczęściej w postaci białego proszku pakowanego w opakowania różnej wielkości. Debata na temat tego, w jakiej substancji powinniśmy rozpuszczać gainera oraz inne odżywki tego typu trwa od dawna, aczkolwiek najczęściej będzie to mleko lub woda. Jeśli chodzi o pierwszy wariant, to zdecydowanie wpłynie to na poprawienie smaku posiłku. Wody używa się do odżywek wypijanych do posiłków potreningowych, ponieważ mleko może wpływać na wolniejsze wchłaniania substancji odżywczych.
Podsumowując, odżywki węglowodanowe to specjalny typ wzbogacenia diety dla osób pragnących zwiększyć masę i urozmaicić swoją dietę sportową o dodatkowe wspomagacze. Na rynku najpopularniejszą odżywką tego typu jest tzw. gainer, aczkolwiek istnieje wiele podobnych produktów.

Related posts:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *